[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 402: Undefined property: unilang/languages/includes/lang_data::$country_names_en
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 402: Undefined property: unilang/languages/includes/lang_data::$country_names_en
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 423: Undefined property: unilang/languages/includes/lang_functions::$regionsdata
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 423: Trying to get property of non-object
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 423: Undefined property: unilang/languages/includes/lang_functions::$regionsdata
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 423: Trying to get property of non-object
Dutch Discussion Group - Page 127 - UniLang

Dutch Discussion Group

Moderator: Aurinĭa

Weerwolf
Real Name: Krisztián
Country: HU Hungary (Magyarország)

Re: Dutch Discussion Group

Postby Weerwolf » 2014-12-20, 15:19

Graag gedaan!
In het middelpunt staan:  (nl)  (nl-BE)  (af)  (de) (hr)  (sr)  (ru)  (pl)
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

adventrue
Real Name: adventrue
Country: NL The Netherlands (Nederland)

Postby adventrue » 2015-02-21, 17:41

Een interessant artikel gelezen op nos.nl...
Hoe zullen jullie uitleggen wat "doorslaan" hier beneden precies betekent? Is dat gewoon synoniem met " overdrijven" ?

"Het is een piek in een ontwikkeling die het ziekenhuis al langer ziet. "Vooral hoogopgeleide ouders schrappen producten als zuivel en granen, helemaal in lijn met populaire ideeën over gezond eten", zegt kinderarts Sandra Schrama, naar aanleiding van . "Je kunt makkelijk doorslaan in te gezond eten."

Kinderen in de groei krijgen zo te weinig voedingsstoffen binnen, waardoor ze lichamelijke en psychische klachten krijgen. "Ze worden lusteloos, depressief en krijgen moeite met concentreren. Soms worden meisjes niet eens meer ongesteld."

adventrue
Real Name: adventrue
Country: NL The Netherlands (Nederland)

Postby adventrue » 2015-03-05, 11:54

Okeh, ik denk voor de bovenstaande vraag heb ik geen antwoord nodig... het lijkt een synoniem van "overdrijven" te zijn.

Maar ik heb een nieuwe vraag. Ik kwam een paar keer de term "ingelaste vergadering" tegen. Wat precies betekent dat dan? Ik keek "ingelast" in een woordenboek na, maar dat bracht niet echt een antwoord... Daar stond dat dat wordt gewoon "ingevoegd" betekent, maar wat een "ingevoegde vergadering" zou zijn weet ik ook niet.

Aurinĭa
Forum Administrator
Country: BE Belgium (België / Belgique)

Postby Aurinĭa » 2015-03-05, 17:36

Ja, doorslaan is daar inderdaad synoniem met overdrijven.

Om zeker te zijn zou ik de context moeten weten, maar het betekent zoiets als 'extra', een vergadering die eerst niet gepland was, maar waar toch nood aan bleek te zijn en die daardoor in de bestaande planning ingevoegd werd.
I te tīmetanga e putanga mai ana he whakaahua, a, he aroha.

Return to “Dutch (Nederlands)”