[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 403: Undefined property: unilang/languages/includes/lang_data::$country_names_en
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 403: Undefined property: unilang/languages/includes/lang_data::$country_names_en
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 424: Undefined property: unilang/languages/includes/lang_functions::$regionsdata
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/ext/unilang/languages/includes/lang_functions.php on line 424: Trying to get property of non-object
Teatertråden - UniLang

Teatertråden

Moderator: Johanna

jahimees
Real Name: Jakob Mats
Country: PL Poland (Polska)

Teatertråden

Postby jahimees » 2014-06-20, 19:43

Hej allihopa!

Jag tänkte att det vore ypperligt att ha en tråd där vi kunde snacka om teater, film och drama. Vad säger ni? För så vitt det finns folk som vill prata om den sortens konst förstås. På det sättet kan man förena nytta med nöje, utvidga sitt ordförråd och helt enkelt diskutera med andra människor som är lika galna på drama och som inte kan tänka sig en värld utan skådespel :D

Nyligen har jag tittat på Ingmar Bergmans filmer, särskilt på hans berömda "Persona" och "Nattvardsgästerna". Jag har tittat på de filmerna på grund av mina inträdesprov. I Polen säger man ofta att dessa filmer ("Nattvardsgästerna" samt "Såsom i en spegel" och "Tystnaden") bildar en så kallad "lodräta trilogin". Det här uttrycket härstammar sannolikt från relationen mellan människa och Gud som blev visad i de här filmerna (oftast en människa som är förlorad i världen hon inte begriper och den tigande Guden).

Vad har ni tittat på nyligen? Det kan vara t ex en film, ett teaterspel eller något annat som ni vill dela med andra! :)

Ha en bra helg,
Jakub.
Please, correct my mistakes whenever it's possible.
Image native
Image advanced
Image advanced
Image intermediate

Return to “Swedish (Svenska)”